Ofte stilte spørsmål og viktig informasjon

Ofte stilte spørsmål og viktig informasjon
Vil du reise på ferie, men vet ikke helt hvor? Finn drømmereisen med Solakutten
26 Jul 2017
6-8 netter
2 0 0
Antall rom: 1

Nedenfor har vi samlet de vanligste spørsmålene som vi får her på eBeach.no, blant annet om bestillingsprosessen, hvilke regler som gjelder og hva du behøver å vite innen reisen. Informasjonen er oppdelt i ulike kategorier nedenfor. Om du ikke finner det svarer du søker, kan du selvsagt kontakte vår kundeservice på kundeservice@ebeach.no eller telefon 21 98 89 14 (Mandag til torsdag 10:00 – 19:00, fredag 10:00 – 17:00, lørdag og søndag 12:00 – 18:00).

Foreta en bestilling

Hvordan får jeg min bestillingsbekreftelse?

Du får din bestillingsbekreftelse sendt til den e-postadressen du angir når du gjennomfører din bestilling.

Jeg har bestilt en reise med har enda ikke fått min bestillingsbekreftelse

Når vi mottar din bestillingsforespørsel dobbeltsjekker vi automatisk tilgjengeligheten hos våre leverandører innen vi bestiller din reise og sender ut din bestillingsbekreftelse. Oftest skjer dette automatisk og du får din bestillingsbekreftelse med en gang. Men av og til må vi manuelt behandle enkelte bestillinger. Det kan være grunnet teknisk feil eller noe så enkelt som at et siffer i ditt kortnummer er feil slik at vi ikke har mulighet for å ta betalingen fra kortet ditt. Vanligvis kontakter vi deg via det telefonnummeret eller den e-postadressen som du anga da du gjorde bestillingen men om du ikke har hørt fra oss etter 48 timer må du gjerne ta kontakt med oss.

Kan man bestille enkeltreiser hos dere?

Dessverre kan du ikke bestille enkeltreiser hos oss. Vi tilbyr bare flybilletter for tur-retur.

Hva innebærer det å være hovedreisende?

I hver bestilling er en person i reisefølget hovedreisende. Hovedreisende må være minst 18 år og er den som har ansvaret for bestillingen. Hotell – og transferbestillinger gjøres i hovedreisendes navn og det er også hovedreisende vi kontakter ved behov.

Behøver jeg å angi passdetaljer i bestillingen?

Du behøver ikke å angi dine passdetaljer når du foretar en bestilling med eBeach.no. Når du reiser med Ryanair angir du dine passdetaljer når du sjekker inn online på www.ryanair.no. Reiser du med et annet flyselskap holder det at du har med deg gyldig pass til flyplassen.

Inngår turistskatt i bestillingen?

Enkelte land har innført turistskatt. Turistskatten inngår ikke i din bestilling, men betales lokalt ved ankomst til hotellet. Turistskatten betales per natt og av voksne over 16 år.

Turistskatt i Spania: 0,75 – 2,50 euro/voksen og natt.

Endre bestillingen

Jeg vil endre noe i min bestilling

Send en e-post med de endringer du ønsker å gjøre til kundeservice@ebeach.no, glem ikke å inkludere ditt referansenummer (som begynner med MYB) i emnelinjen. Vanligvis svarer vi på e-post innen en arbeidsdag, men det kan ta opptil 48 timer da vi iblant behøver å kontakte våre leverandører. Vi kontakter deg så fort vi har fått svar og om det tilkommer ekstra kostnader for å gjøre endringen ber vi så klart deg godkjenne beløpet innen vi gjennomfører endringen. Noter at du ikke kan gjøre endringer om det er mindre enn 14 dager igjen til avreise.

Kan jeg bytte hotell?

I de fleste tilfeller går det bra å bytte hotell med den forutsetning at hotellet du ønsker å bytte til er tilgjengelig den perioden du skal reise.

Kan jeg forandre destinasjon eller dato for min reise?

Enkelte flyselskap tillater at du endrer destinasjon eller dato mot en avgift. Det finnes ingen garanti for at du kan ombestille flyreisen. Send en e-post til kundeservice@ebeach.no å sjekker vi med flyselskapet om du kan endre flyreisen din.

Avbestilling

Jeg vil avbestille min reise

Dessverre så kan omstendigheter iblant endres slik at du trenger å avbestille din reise. Send i så fall en e-post til kundeservice@ebeach.no og fortell hva det er du vil avbestille (for eksempel hele reisen, eller kanskje bare hotell- eller transferdelen). Glem ikke å inkludere ditt referansenummer (som begynner med MYB).

VENNLIGST NOTER at flybilletter ikke er refunderbare. Det kan også tilkomme ytterligere avgifter ved avbestilling, disse varierer avhengig av hvilket flyselskap reisen er bestilt med og hvor lenge det er igjen til avreise. Du kan ikke avbestille om det er mindre enn 1 uke igjen til avreise.

Har du avbestillingsforsikring?

Vi tilbyr ikke avbestillingsforsikring. Dine flybilletter er ikke refunderbare, men kostnaden for hotell og transfer er som oftest refunderbare med den forutsetning at du avbestiller reisen senest 7 dager innen avreise. Selvfølgelig har vi forståelse for at omstendigheter kan forandres og ved en avbestilling sammenfatter vi gjerne en bekreftelse av din avbestilling som du senere kan sende videre til ditt forsikringsselskap. Husk at du ofte har reiseforsikring i din vanlige hjemmeforsikring eller gjennom din bank. Er du usikker anbefaler vi å ta kontakt med dem for å høre hva som gjelder for deg.

Innen flyreisen (innsjekkig, flybilletter og bagasje etc.)

Det står at jeg flyr med Travel2, men jeg finner ingen flyselskap som heter det?

Det stemmer, Travel2 er ikke et flyselskap, men et selskap som tar hånd om våre billetter, derfor står deres navn på din bestillingsbekreftelse. Du vet hvilket flyselskap du flyr med gjennom å se på flynummeret, som vanligvis består av to bokstaver etterfulgt av tre til fire sifre. Nedenfor finner du noen av de vanligste flyselskapene..

  • SK = SAS
  • DY = Norwegian
  • LH = Lufthansa
  • TK = Turkish Airlines
  • LX = Swiss Airlines
  • AF = Air France
  • VY = Vueling
  • AY = Finnair
  • FR = Ryanair

Hvor får jeg mine flybilletter?

Enkelte flyselskap sender ut e-billetter og andre flyselskap er billettløse. Du finner informasjon om hva som gjelder for akkurat ditt flyselskap i din bestillingsbekreftelse. Nedenfor har vi listet hva som gjelder for de vanligste flyselskapene.

Ryanair: Du sjekker inn online på www.ryanair.no i henhold til instruksjonene i din bestillingsbekreftelse. Du skriver senere ut ditt boardingkort (flybillett).

Norwegian: Norwegian er et billettløst flyselskap. Du behøver bare å ha med deg passet ditt og ditt referansenummer til flyplassen. Referansenummeret for flygningen finner du i din bestillingsbekreftelse.

Travel 2: Om flygningen din er booket gjennom vår leverandør Travel2, kommer du til å få tilsendt en e-billett til din e-postadresse i god tid innen du skal reise.

Skal jeg sjekke inn online innen flyreisen?

Du som flyr med Ryanair må sjekke inn online på www.ryanair.no og selv skrive ut dine boardingkort innen du reiser til flyplassen. Om du ikke sjekker inn på forhånd tilkommer avgifter på flyplassen.

Flyr du med et annet flyselskap behøver du ikke sjekke inn online. Du sjekker inn på flyplassen, enten med bestillingsnummer eller med e-billett (avhengig av flyselskap). All informasjon du behøver finnes i din bestillingsbekreftelse.

Hvordan sjekker jeg inn online med Ryanair?

Du kan sjekke inn online tidligst 30 dager innen din avreise med respektive fly forutsatt at du enten reserverer sete mot en ekstra kostnad på Ryanairs hjemmeside. Om du ønsker å reservere sete, kan du sjekke inn online fra 7 dager fram til 2 timer innen avreise for respektive fly. Du blir da tildelt en tilfeldig seteplass uten ekstra kostnad. For at vi skal kunne bestille de billigste flyvningene for deg har vi booket ditt fly som to enkeltreiser, hvilket betyr at hver flyreise har sitt eget referansenummer. Det betyr at du må sjekke inn separat med hvert referansenummer (for hver enkeltflygning).

Slik sjekker du inn online:

  • 1. Besøk Ryanairs hjemmeside
  • 2. Gå til "Håndter Bookingen" og velg "Innsjekking Online."
  • 3. Logg inn gjennom å velge alternativ 1.

Bookningnummer: Fyll i ditt referensnummer för flygresan (inte det som börjar på MYB). Du hittar flygbolagets referens i din bokningsbekräftelse under rubrikken ”Din flygbiljett”

E-postadresse: Her fyller du i den unike e-postadressen som vårt system har generert, dvs. ikke din egen e-postadresse. Din unike e-postadresse finner du i din bestillingsbekreftelse under rubrikken ’Din Flybillett’.

Når du er innlogget følger du instruksjonene på Ryanairs hjemmeside, fyll ut dine passdetaljer og senere skriv ut boardingkort. Noter at du må sjekke in separat for utreise og hjemreise. Du behøver altså å gjennomføre innsjekkingen beskrevet ovenfor to ganger, en gang for utreisen og en gang for hjemreisen.

Hvor mange kolli får jeg ha med meg på reisen?

Det varierer mellom ulike flyselskap. I grunnprisen inngår alltid minst 1 håndbagasje per person. For visse flyselskap inngår også innsjekket bagasje. De fleste flyselskap tar ut avgift for innsjekket bagasje. Du får da valgmuligheten å legge til innsjekket bagasje når du har lagt inn din bestilling.

I din bestillingsbekreftelse står det hvor mange kolli som inngår i akkurat din bestilling.

Hva menes med håndbagasje og innsjekket bagasje?

Håndbagasje er en mindre bag/koffert som du tar med deg om bord på flyet. Innsjekket bagasje er en større bag/koffert som du sjekker inn på flyplassen og som plasseres i flyets lasterom.

Kan jeg legge til innsjekket bagasje etter at jeg har gjort min bestilling??

Selvklart går det bra å legge til innsjekket bagasje etterpå. Derimot er det oftest billigere å legge til innsjekket bagasje direkte når du gjør din bestilling. Vil du legge til bagasje sender du en e-post til kundeservice@ebeach.no med ditt bestillingsnummer (som begynner på MYB) i emnefeltet. Husk at du ikke kan legge til bagasje om du allerede har sjekket inn online eller om det er mindre enn 48 timer igjen til avreise.

Hvor mye kan bagasjen veie?

Det varierer mellom ulike flyselskap. Håndbagasjen kan veie mellom 5-10 kg avhengig av hvilket flyselskap du har valgt. Innsjekket bagasje kan normalt veie opptil 15-20 kg.

Hvor mye bagasjen kan veie på akkurat den reisen du har valgt står skrevet i ditt reisesammendrag og i bestillingsbekreftelsen du mottar etter at du har gjort din bestilling.

Hvilke mål gjelder for håndbagasjen?

Det varierer mellom ulike flyselskap. Ifølge standardmålene kan håndbagasje være max 56cm x 45cm x 25cm og de fleste flyselskapene anvender seg av disse begrensningene. Men ulike flyselskap kan ha ulike regler om mål og det er derfor viktig at du sjekker dette med akkurat ditt flyselskap.

For Ryanair gjelder følgene mål: Max. 55cm x 40cm x 20 cm. Du som flyr med Ryanair kan lese mer om bagasje på Ryanairs hjemmeside.

Inngår måltider på flyet?

Måltider inngår ikke på flyet og kan heller ikke bestilles. De fleste flyselskap tilbyr salg av enklere mat og drikke under sin flyreise.

Innen avreise

Hvilke dokumenter behøver jeg å ha med meg på reisen?

Når du reiser må du ta med deg ditt gyldige pass samt relevante reisedokumenter for fly, hotell og transfer. Du finner denne dokumentasjonen i din bestillingsbekreftelse som du har mottatt av oss på e-post, skriv den ut og ta den med på reisen.

Du kan behøve ytterligere dokumentasjon for flyreisen, for eksempel separate flybilletter eller et boardingkort. Informasjon om hva som gjelder for akkurat din flyreise finnes i din bestillingsbekreftelse, vennligst les igjennom denne informasjonen nøye.

Transfer

Tilbyr dere transfer mellom flyplassen og hotellet?

Vi tilbyr transfer med buss eller taxi på de fleste av våre feriedestinasjoner. Transfer inngår ikke når du bestiller fly og/eller hotell, men går an å legge til. Når du booker gjennom vår hjemmeside kan du velge å legge til transfer i siste steget i bestillingsprosessen.

Hvordan finner jeg min transferbuss eller forhåndsbestilte taxi?

På siste siden av din bestillingsbekreftelse finner du din transferbekreftelse. Denne inneholder viktige instruksjoner om hvordan du finner fram til din transfer ved ankomst og hjemreise og det er derfor veldig viktig at du leser igjennom denne informasjonen nøye. Informasjonen er på engelsk slik at alle på reisemålet skal forstå og for at du skal kunne motta hjelp av transferselskapets personale ved behov. Om du ikke forstår informasjonen på engelsk, er det selvsagt mulig å kontakte vår kundeservice så oversetter vi gjerne.

Husk også at det er viktig at du skriver ut din transferbekreftelse og tar den med på reisen slik at du kan vise den fram på transferbussen eller den forhåndsbestilte taxien.

Klager og reklamasjon

Jeg er ikke fornøyd med min feriereise og har et klagebrev

Om du fortsatt befinner deg på ditt reisemål, kontakt oss så fort som mulig på telefon 21 98 89 14 (Mandag til torsdag 10:00-19:00, fredag 10.00-17:00, lørdag og søndag 12:00-18:00) slik at vi kan forsøke å hjelpe deg med å finne en løsning. Utenfor åpningstidene kan du kontakte vårt engelsktalende team på +47 21988914 eller +44 161 444 8415.

Om du allerede har kommet hjem fra din feriereise, kontakt oss på kundeservice@ebeach.no,og inkluder ditt bestillingsnummer (som begynner på MYB) i emnefeltet. Vi behandler alle henvendelser i tur og orden og behandlingstiden kan variere avhengig av typen henvendelse og tiden på året. Vennligst noter at om vi i så fall må kontakte våre leverandører kan det ta opptil 28 dager innen du får et svar, vi er takknemlige for din tålmodighet i mellomtiden og vi ønsker å forsikre deg om at vi gjør vårt beste for å svare så fort som mulig.

Om eBeach.no

Hvem er eBeach.no?

eBeach.no er en del av On the Beach, et velkjent internettbasert reisebyrå i Storbritannia som er eksperter på sol – og strandferier. Over en million fornøyde kunder reiser hvert år på strandferie eller til populære feriebyer rundt om i verden med oss.

Når du bestiller med oss får du muligheten til å skreddersy din egen ferie fra et stort tilbud av fly og hotell, hvilket gjør at du kan tilpasse din ferie etter egne ønsker og behov og samtidig får mer ferie for pengene. Vårt mål er å gjøre det enkelt for deg å planlegge, bestille og nyte din perfekte sol – og strandferie.

Vi selger ikke tradisjonelle pakkereiser, men hvert produkt du bestiller har en individuell pris uavhengig av andre produkter som bestilles samtidig. eBeach.no fungerer som en agent som gjør en søkning mellom deg og ulike tredjepartsleverandører. Når du bestiller inngår du en avtale direkte med våre leverandører.

Har dere butikker jeg kan besøke?

eBeach.no er et nettbasert reisebyrå og vi har ingen butikker. Du bestiller din reise via vår hjemmeside eller gjennom å ringe vår kundeservice.

Har dere reiseledere på feriedestinasjonene?

Vi har ikke reiseledere eller representanter på feriedestinasjonene. Trenger du å kontakte oss når du er på ferie kan du selvsagt kontakte oss via e-post eller telefon.